sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Lumista sunnuntaita!

Lunta tulee taivaan täydeltä kyllä juu, onneksi ei tarvi lumitöitä tehä ku appiukko tekee traktorilla lumihommat. Ollaan nyt oltu sit perjantaista asti ilman esikoista kun hän lähti pappaloimaan koko viikonlopuksi. Perjantai-ilta menikin ihan kumman hiljasesti kun ei oikeen tiennyt miten päin olisi ollut kun ei ollut yhtä 4 vee tyttöä nyppimässä koko ajan hihasta ja kyselemässä mitä milloinkin.

Lauantaina käytiin kolmestaan ekan kerran kaupassa ja hakemassa itselleni kengät suutarilta mitkä ovat siellä ny parisen viikkoa ollut :D ensin ei suutari ollut muistanut tehä niitä kun mun äiti niitä haki ja sitten mä lähinkin sinne sairaalaan ja nyt sitten sain ne haettua, vaikkakin sekin meni täpärälle :) kahelta menee suutari kiinni niin mä olin luukulla varttia vaille :D no sain ne ja nyt pääsen käyttämään uusia kenkiä. (siis tilasin kengät mutta liukkaat pohjat ni tarvi laitattaa uudet) Isäntä lähti sitten illanviettoon kaverinsa luo,ensin kyllä auttaen traktorin kanssa hakijat pois hangesta kun oli vähän tuiskannut lunta. Arvasinhan minä että illan/yön aikana sitä lunta tuiskaa vielä siihen tielle vaikka isäntä kävi traktorilla vetämässä tien auki. Eihän se päässyt kotiin yöllä ku olivat taas hangessa jumissa :) ei muutakun isäntä soittamaan kahden jälkeen omalle isälle et tuleppa nyt auttamaan. :) Isäntä pääsi kotiin ja kaverit jatkamaan matkaa,eli loppu hyvin kaikki hyvin.. :)

Musta on alkanut tuntumaan siltä, että likka ei saa enää kunnolla maitoa rinnasta. Eilen illallakin haroi ja haroi rintaa ja otti myös kiinni mutta ei aloittanut imemistä kunnolla. Rinnatkaan ei ollut mitenkään liian täynnä että olisi siitä johtunut. Pakko oli siis turvautua taas pumppuun ja pumpata rinnoista maitoa pulloon. Huomasin senkin olevan jotenkin hankalaa ettei maitoa niin helposti irronnut. Sain mä nyt molemmista rinnoista 40 ml irti eli yhteensä 80 ml ja syötin sen likalle. Joi 60 ml ja aloitti unet. Tätä ennen jo olin tissittänyt hetken aikaa ja oli nyt hieman kyllä saanut rinnasta maitoa kun nukkui pitkän pätkän. Aamusti huomasin, että rinnat eivät ole niin täynnä kuin yleensä. Pelkään että tämä mun imetys loppuu liian pian. Onneksi nyt olen saanut hieman jo pakkaseen maitoa pumpattua mutta kyllä mä mieluusti vielä imettäsin. No täytyy nyt vaan imetellä, pumppailla ja juoda oikeen kunnolla vettä jos se vaikka auttaisi asiaa. Ja täytyy muistaa ettei ota mitään stressiä imetyksestä :) No mutta isäntä oli ilosen näköinen kun sai syöttää tänä aamusti tyttöä pullosta :)

Kai mä jatkan vähän vielä siivoilua ennen kuin esikoinen tulee kotio kyläilemästä, kun huomenna tulee neuvolatäti käymään täällä meillä. :)

Hyvää ja lumista loppu sunnuntaita kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti